No game manual? I can only die in this game, see my first impression of Don't Starve Pocket Edition
Don't Starve although it was released in 2013 for Windows, Mac and Linux I only had a gaming experience with it recently when I came across its version in the Arcade collection on the App Store, I already knew it by name after numerous articles from that time from 2013 to 2015 about how an Indie game of curious and unique art managed to stand out in the ocean of games on Steam, a tip for anxious gamers and those who get easily annoyed by dying for silly reasons: Don't play it! Or you will be too angry to die.
A little context for this world of the mad scientist named Wilson: Our protagonist is immediately named Wilson, a scientist, and what is a scientist doing in a forest with pigs that look like men, giant spiders, and worms? I don't know, but the game consists of you surviving at any cost, collecting resources like in Minecraft is just the beginning of the great mechanics surrounding this game, you have to worry about Wilson's mental health otherwise he will start having hallucinations that at some point can kill you with madness, Hunger is not such a concern since you can find numerous foods on the ground such as seeds, fruits, berries on bushes and animals on, the game has a system of day and night along with summer and winter seasons, summer is the beginning of the game where it does not affect anything relative to the player, but in winter you can freeze to death if you do not take care.
Don't Starve embora tenha sido lançado em 2013 para Windows, Mac e Linux eu só tenha tido uma experiência de jogo com o mesmo recentemente quando me deparei com sua versão na coleção Arcade na App Store, já conhecia pelo nome após inúmeros artigos daquele momento de 2013 a 2015 sobre como um jogo Indie de arte curiosa e única conseguiu se destacar no oceano de jogos da Steam, uma dica para jogadores ansiosos e que se irritam fácil por morrerem por motivos bobos: Não jogue! Ou você vai ficar com muita raiva de morrer.
Um pequeno contexto desse mundo do cientista maluco chamado Wilson: Nosso protagonista de imediato se chama Wilson, um cientista, oque um cientista faz em uma floresta com porcos parecendo homens, aranhas gigantes e minhocas? Eu não sei, mas o jogo consiste de você sobreviver a qualquer custo, coletar recursos como em Minecraft é apenas o inÃcio da grande mecânica que rodeia esse jogo, você tem que se preocupar com a saúde mental de Wilson caso contrário ele começará a ter alucinações que em algum momento podem te matar de loucura, a fome não é uma coisa tão preocupante já que você pode encontrar inúmeros alimentos no chão como sementes, frutas, bagas em arbustos e animais em diante, o jogo tem um sistema de dia e noite juntamente com estações verão e inverno, o verão é o inÃcio do jogo onde não afeta nada relativo para o jogador, porém no inverno você pode morrer congelado se não se cuidar.
The beginning is difficult for the simple reason that the. Game does not teach you shit, yes you end up finding a great empty help and on what to do to survive, I eventually discovered by itself that the player can collect by clicking on items in the field of view, started collecting some branches and stones on the ground as in classic survival games wood rules everything my friend, then I came across something in the shape of a stomach flashing, I deduced that he was hungry and started picking some berries from scattered bushes, detail that I ended up getting sick with something spoiled and began to lose an amount of life, this worried me because after all I did not know whether to stop or not, how could I recover the lost life? Thanks for the imaginary tutorial.
O inÃcio é difÃcil pelo simples motivo de o. Jogo não te ensinar porra nenhuma, sim você acaba encontrando um grande nada de ajuda e sobre oque fazer para sobreviver, acabei descobrindo por si que o jogador pode coletar clicando sobre os itens no campo de visão, comecei catando alguns galhos e pedras no chão como no clássico jogos de sobrevivência madeira manda em tudo meu amigo, então eu me deparei com alguma coisa em formato de estômago piscando, deduzi que ele estava com fome e comecei a colher algumas bagas de arbustos espalhadas, detalhe que acabei ficando enjoado com alguma coisa estragada e comecei a perder uma quantidade de vida, isso me preocupou porque afinal eu não sabia se iria parar ou não, como eu conseguiria recuperar a vida perdida? Obrigado tutorial imaginário.
Finally I managed to create something besides a torch to hold, and then our second open item was an axe, I started to play a lumberjack angry with the salary and the family and felled a large part of the region that I was, just when I thought I was starting to understand the game I come across the rain, the rain is worrying because it was decreasing my sanity, my character seemed to be getting depressed or something, hiding under trees can be a good idea however I did not get much help by itself and ended up pausing the game for a quick gameplay watched on Youtube, then it is recommended to create a straw hat or flower umbrella to not get wet and depressed because of the rain, that's what I did and once passed back to my collection of wood and vine nuts with luck I could get from five fallen trees I could collect two.
But the game was too easy, wasn't it? How come a game that has the highlight of dying easy in its gameplay was not working properly? The answer came in the first night, I was without straw to create torches or flint for a ground fire and then my character was crazy, eyes began to appear and I ended up dying to something that I do not even know the color, total darkness.
Finalmente consegui criar algo além de uma tocha para segurar, e então nosso segundo item aberto era um machado, comecei a dar uma de lenhador bravo com o salário e a famÃlia e desmatei uma grande parte da região que eu estava, quando eu pensei que estava começando a entender o jogo eu me deparo com a chuva, a chuva é preocupante porque estava diminuindo minha sanidade, meu personagem parecia estar ficando depressivo ou algo do tipo, se esconder embaixo de árvores pode ser uma boa ideia no entanto eu não consegui muita ajuda por si e acabei pausando o jogo para uma rápida gameplay assistida no Youtube, então é recomendado criar um chapéu de palha ou guarda-chuva de flores para não ficar molhado e depressivo por causa da chuva, foi oque eu fiz e assim que passou voltei a minha coleta de madeira e nozes de videira com sorte conseguia adquirir de cinco árvores derrubadas eu conseguia coletar duas.
Mas o jogo estava fácil de mais não é mesmo? Como um jogo que tem o destaque de morrer fácil em sua jogabilidade não estava funcionando corretamente? A resposta chegou na primeira noite, estava sem palha para criar tochas ou pederneira para uma fogueira de chão e então meu personagem estava louco, olhos começaram a aparecer e acabei morrendo para uma coisa que eu nem sei a cor, escuridão total.
And here we go again creating a new world to survive, yes I forgot to mention that after your death you have no respawn system, everything you have achieved so far goes directly into the void, but this time I was a little more experienced and had already understood a few rules: don't stand in the rain, don't run out of straw, don't go crazy and especially while I was writing this post, under no circumstances, not even with an axe or hand item attack a hive of bees, you will just pick up your passage to another life instantly.
E lá vamos nós novamente criar um novo mundo para sobreviver, sim esqueci de mencionar que após sua morte você não tem um sistema de respawn, tudo que você conquistou até o momento vai diretamente para o vazio, mas dessa vez eu já estava um pouco mais experiente e já havia entendido algumas regras: não ficar na chuva, não ficar sem palha, não ficar louco e principalmente enquanto eu escrevia essa postagem, em hipótese alguma, nem mesmo com um machado ou item de mão ataque uma colmeia de abelhas, você vai simplesmente pegar sua passagem para outra vida instantaneamente.
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